Tuesday, January 5, 2010

همکاری دو غول بزرگ بر علیه غول یک چشم



اخیرا ً HTC به فکر تولید خانواده جدیدی از Tablet ها افتاده که این شامل یک نمونه تمام عیار بر اساس چیپ ست "کوآل کام" (Qualcomm’s chip) به همراه سیستم عامل جدید گوگل یعنی "کروم"(Chrome OS)  هست. اما در این میون شایعاتی پراکنده شده مبنی بر اینکه؛ کمپانی HTC ظاهرا ًبا یک تیم زبده ازمهندسای Google میخواد با تولید این محصول به مصاف مبارزه با بازار فروش Tabletهای شرکت Apple یعنی iSlate بره. 
البته این اولین باری نیست که کمپانی تایوانی HTC به فکر رقابت با محصولات داغ غربی افتاده. کماینکه HTC گفته گونه جدیدی از تلفنهای هوشمند به نام Nexus One رو برای شرکت Google مهندسی کرده که تا تاریخ پنجم ژانویه عرضه میشه. بعلاوه این کمپانی یکی از کلیدی ترین شرکای سخت افزاری برای نوت بوک های جدید شرکت Google محسوب میشه که از سیستم عامل کروم(Chrome OS)   بهره میبرن.
منابع دقیقا ً به جزئیات (Qualcomm’s chip) اشاره نکردن، ولی به احتمال زیاد باید سرعتی در حد 1GHz داشته باشه.
اگر نظر من رو بخواید؛ این محصول توان رقابت با Tablet جدید Apple رو، به خاطر شکاف زیاد کارایی و تکنولوژیک، نداره. چونکه سیستم عامل Chrome OS رو نمیشه با سیتم عامل جدید iPhone که در Tabletهاش بکاربرده ... مقایسه کنیم . هرچند اطلاعات در دسترس برای هریک از این دو سیستم عامل مُکفی – یا بهتره بگم شفاف – نیست .
چون Chrome OS به نوعی برای استفاده در محیط وب بهینه سازی شده؛ درحالیکه سیستم عامل iPhone بمنزله یک شاخص، نسخه بهینه شده ولاینفک برای Tablet هاییست که برنامه های کاربردی و چند رسانه ای، بازیهای سه بعدی و تعداد بیشماری از رابط کاربرهای چشم نواز رو در دل خودش جا داده. با تمام این اوصاف دیگه جای تعجبی باقی نمیمونه که HTC بخواد تو بازار Tablet های سال 2010  یکه تاز باشه .

No comments: